Monday, November 10, 2008

the making of_PLEASURE



The making of Pleasure satu catatan penolong pengarah kepada Mr Faliq selaku sutradara yang membikinnya untuk subjek Sinematografi di bawah bimbingan En Mohd Erman Maharam. Filem pendek ini merupakan satu percubaan berani oleh pelajar Ijazah Sarjana Muda Skrin mengeksperimentalkan dan memanipulasikan dari sudut teks, visual serta imej melalui konsep surrealism.

Filem pendek Pleasure telah dibikin di sebuah studio Filem Negara yang paling best sebab pihak Filem Negara telah sponsor film stock, camera 16mm Aaton dan studio. Terima Kasih kami ucapkan. Kerjasama anda kami memang dihargai.

Sepanjang pembikinan filem ini, aku berbisik di hati kecilku..tak sangka pelajar Fakulti Teknologi Kreatif dan Artsitik boleh menghasilkan filem pendek ini.. Syabas untuk krew Pleasure dan termasuklah aku yang menyusun jadual filem pendek ini supaya ontrack, kerana pengarah ni agak cerewet dari sudut shotnya..mungkin syok sendiri kot hehehe!

Setalah dua bulan berlalu, filem pendek Pleasure ini telah memasuki FESTIVAL FILEM VIDEO PELAJAR MALAYSIA anjuran UPM dengan kerjasama FINAS untuk kategori Eksperimental. Alhamdulilah, sambutan yang memuaskan dan kita tunggu keputusan pada bulan Januari 2009. Harapan kami, filem pendek Pleasure boleh mengharumkan sundal malam eh..silap, mengharumkan nama Fakulti Teknologi Kreatif dan Artistik, UiTM Di Hatiku...

yang benar,

ripin di saat kita jauh
www.azriabuhassan.blogspot.com

No comments: