Sunday, November 9, 2008

dari puncak perdana ke kuala kubu bahru ku mencari jodoh...


dari puncak perdana ke kuala kubu bahru ku mencari jodoh... bukannya aku cuba menggatal cari awek, aku sedang mencari lokasi shooting IKLAN PSA kerjasama di antara Uitm, Filem Negara dan Malaysia Integrity Institute arahan Mr. Maxwell seorang bekas pengarah filem iklan di Malaysia dan kini mamat tu jadi pensyarah di Fakulti Teknologi Kreatif Artistik Uitm.

sedang aku berjalan bersiar-siar bersama teman kawan aku Marinamirana, aku terjumpa sebuah pejabat pos lama, dh lusuh, buruk tunggu masa nak roboh dan aku terhenti seketika di depan pagar. Sebijik papan tanda di luar pagar bertulis TA'BOLEH MASOK, MELAINKAN ADA URUSAN RASMI.

Aku cuba kembali masuk ke alam zaman tulisan lama ketika mak bapak kita bercinta di atas motor Vespa atau masih kecik lagi era 60'an, Arwah M.Sharif dok galak twist dan ago-agonye.. Alam tersebut meresap dalam fikiranku.. Aku tergelak seketika bersama Marinamirana..hahaha!

Aku kembali pada zaman sekarang 28 mei 2008, aku fikir kembali. Kenapa pegawai, kakitangan pejabat pos kuala kubu bahru ni, deme tidok tukar signboard yang baru? Pihak kerajaan punyalah payah berteriak dan melaburkan wang rakyat dengan kempen : Bahasa menunjukkan bangsa, budi bahasa budaya kita la..tapi ada segelintir pihak tidak mengambil berat..

Payah-payah. Aku rasa duit kerajaan laburkan itu lebih baik salur tempat lain kalo masih ada pihak ni seperti pejabat pos kuala kubu bahru bermaha raja linggam di Malaysia.

kepada badan berkuasa seperti ISA, POLIS RAJA DI MALAYSIA atau sebagainye..call teman dulu, stanby sebelum kome menangkap teman, boleh le teman cabot keluar negara..hahaha!

yg benar

azri

www.azriabuhassan.blogspot.com

No comments: