Monday, April 6, 2009

RAHMAN

Najib telahpun dilantik menjadi PM Malaysia yang ke-6, maka lengkaplah teori RAHMAN.

R : Rahman (Tunku Abdul Rahman Putra Al Haj
A : Abdul Razak (Tun Abdul Razak)
H : Hussein (Tun Hussein Onn)
M : Mahathir (Tun Dr Mahathir Mohamad)
A : Abdullah ( ramai yg pernah ramalkan A utk Anwar Ibrahim)
N : Najib

Kita telah pun mendapat seorang Perdana Menteri yang baru, PM yang ke-6. Suka atau tidak, rakyat Malaysia ada hak untuk menyatakan pendapat.

Melihat dari satu sudut, Teori RAHMAN yang di sebut oleh seorang penulis politik tersohor Syed Hussien Al Attas yang meramalkan tentang PM-PM di Malaysia.
Teori ini diperkenalkan dari sekumpulan Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia di era Datuk Harun Idris pada tahun 1973. Bagaimanapun, tiada sesiapa mengetahui siapakah insan pertama yang mencipta teori berkenaan.

Persoalannya, Siapa selepas Najib? Mungkinkah benar teori Najib PM terakhir kerajaan BN?

adakah Teori RAHMAN sudah sampai ke penghujungnya...?

Mengikut pendukung teori ini, bakal-bakal PM Malaysia selama enam generasi mulai 1957, adalah dari kalangan mereka yang pangkal namanya terangkum dalam abjad perkataan RAHMAN.

Teori ini pernah menjadi polemik hangat di era Mahathir bila Tun Musa Hitam menjadi Timbalan Perdana Menteri. Kata pendukung teori, Musa tidak akan menjadi PM kerana abjad pangkal namanya tidak menepati huruf A selepas M yang diisi oleh Mahathir.

Bila Musa meletakkan jawatan dan Tun Abdul Ghaffar Baba mengisi kekosongannya, para pendukung teori ini mengatakan Ghaffar mungkin menjadi PM sesudah Mahathir. Bagaimanapun proses politik menggantikan Ghaffar dengan Dato' Seri Anwar Ibrahim. Oleh kerana abjad di pangkal nama itu adalah A, maka pendukung teori itu yakin Anwar akan menjadi PM selepas Mahathir.

Hajat Anwar tidak kesampaian. Proses politik meminggirkan beliau daripada teori RAHMAN. Tetapi, Abdullah pula yang mengisi abjad A dalam teori RAHMAN.

Abjad terakhir N dalam teori RAHMAN ini dipenuhi oleh Najib semalam. Ini bermakna tamatlah curcuit teori RAHMAN ini. Dengan itu, mungkin muncul pihak yang akan mengemukakan teori-teori lain bagi meramalkan siapakah PM Malaysia di masa akan datang?

Mungkinkah muncul teori HAMKA?
H=Hishamuddin
A=Ahmad Zahid Hamidi
M=Mukhriz
K=Khairy
A=

*Hanyalah ramalan, syirik kalau percaya.
Kepada Allah kita berserah untuk kesejahteraan negara Malaysia.


No comments: